محل لوگو

شناخت چوب


شناخت چوب

چوب يكي از اصلي ترين و قديمي ترني مصالح بوده است. انسان نخستين طريقه شكل دادن به چوب را براي ساخت و تهيه ابزار مختلف فرا گرفت. ابزار و وسايل چوبي نخستين و حتي ساختمان ها و تزئينات چوبي ادوار، ماقبل تاريخ، نشانگر اهميت چنان ماده اي است كه قبل از فلز و همزمان با سنگ در اختيار بشر درآورده و از آن در راه اي مختلف مثل تهيه ابزار و مايحتاج زندگي، سلاح، ساختمان و … استفاده كرده است.[1]

فرانك صميمانه ترين و اساسي ترين مصالح است. عاشق پيوند با آن است. دوست دارد آنرا لمس كند و ديدن آلأن را خوش مي دارد.[2]

چوب طبيعي پيچيده دارد. مثلا چوب درخت بانرا، كه قابليت شكل پذيري زايدي دارد، جزو چوب هاي سخت محسوب مي شود. اما چوب درخت شوكران كه درساخت ستون هاي خانه كار برد دارد، از انواع چوب هاي نرم به شمار مي آيد. از طرفي ديگر درختان بلوط همگي داراي چوب سخت مي باشند. چوب به رغم ظاهر جامد و محكمش زنده است و لايه هاي دروني آن رشد مي كنند.[3]

چوب ها با درجه اهميتي كه در صنعت و هنر دارند، بايد مورد توجه و نگهداري هاي ويژه قرار گيرند. در نگهداري چوب ها، توجه نكاتي چوب حفاظت در برابر آفتاب، باران و آفات و همچنين كنترل ميزان رطوبت هوا، اهميتي كه در صنعت و هنر دارند، بايد مورد توجه و نگهداري هاي ويژه قرار گيرند. در نگهداري چوب ها توجه به نكاتي چوب حفاظت در برابر آفتاب، باران و آفات و همچنين كنترل ميزان رطبوت هوا، اهميت بسياري دارد.

 

 

 

 

فصل دوم:

شناخت ابرار

 

اره فلكه:

بيشتر جهت برش چوبهايي اب ضخامت زياد به كار مي رود.

اره فلكه به لحاظ وزن زياد، داشتن جبه بزرگ، عدم توانايي جابجايي در سطح كارگاه و نياز به چاله خاك اره بايد در قسمتي از كارگاه كهمناسب شرايط برش با اين اره مي باشد جاسازي و ثابت شود.[4]

اره چكشي:

يكي از ابزار برش است كه قابل حمل و نقل است و نياز به فضاي ثابتي ندارد و داراي دو نوع عمود بر افقي بر مي باشد[5].

اره فارسي بر:

از اين اره براي برش هاي 45 درجه استفاده مي شود، نوع دستي آن قابل حمل و نقل است ولي نوع برقي آن نياز به فضايي دارد تا در آن ثابت شود.

سنباده ديسكي:

شامل صفحه اي دوار و متصل به موتور مي باشد كه روي آن سنباده اي قرار دارد و با حركت درواني خود سطح كار را سنباده مي زند.[6]

اين ابزار به جهت ايجاد گرد و خاك بايد در فضايي جداگانه استفاده شود. همچنين دستگاه سنباده ديسكي قابل حمل و نقل مي باشد.

سنباده لرزان

عمل سنباده زني را از طرفين لرزش خفيف كه ورقه سنباده به آن متصل شده، انجام مي دهد.[7] اين وسيله قابل حمل و نقل مي باشد.

سنباده نواري:

از اين دستگاه براي سنباده قطعات سطح و قطعات كوچك استفاده مي شود[8].

ماشين سنگ:

باري تير كردن مغار و مته و … استفاده مي شود.[9]

ماشين چند كاره:

دستگاهي است كه بر روي آن رنده، دريل، اره و در بعضي از انواع آن سنباده وجود دارد. اين دستگاه نياز به فضايي دارد كه در آن ثابت شود.

ماشين كف رند:

براي برداشتن لايه اي نازك يا ضخيم از روي چوب به منظور صاف شدن، باريك شدن و … استفاده مي شود.[10] اين دستگاه احتياح به فضايي دارد كه در آن ثابت شود.

ماشين گندگي:

براي يك ضخامت كردن چوب ها از اين دستگاه استفاده مي شود. اين دستگاه نيز بايد در فضايي ثابت شود.

دريل:

از اين دستگاه براي ايجاد سوراخ استفاده مي شود. و شامل دو نوع دستي و برقي مي باشد، همچنين قابل حمل و نقل است.

منگنه زن:

وسيله اي است كه با استفاده از نيروي خارجي با يك اتصال موقت به نام سوزن بر روي كار بوجود مي آورد.[11]

پيستوله:

وسيله اي جهت پاشيدن رنگ مي باشد و چون د رهنگام پاشيدن رنگ امكان ريختن رنگ در اطراف كار وجود دارد نياز به فضايي جدا از ساير فضاهاي كارگاه دارد. ضمناً اين عمل بايد در فضايي انجام شود كه گردو و خاك وجود نداشته باشد زيرا گرد و خاك بر روي رنگ مي نشيند و ايجاد ناهمواري در سطح رنگ شده مي نمايد.

 

 


مبلغ قابل پرداخت 22,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 224

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما