محل لوگو

كارگاه عمليات واحد- برج تقطیر


برج خنك كن Cooling Tower

درك اصول حاكم بر طراحي و محاسبات برج هاي خنك كن بعنوان يكي از سيستمهاي رايج در صنايع شيميايي از اهداف اصلي اين آزمايش مي باشد. عملكرد سيستم فوق بر اساس تماس مستقيم دو فاز هوا و آب بوده و حركت دو فاز بصورت مختلف الجهت مي باشد. اين سيستم شامل گرم كن هاي برقي با توانهاي متفاوت، نشانگرهاي دما در بالا و پايين برج براي هر دو فاز، سيستم اندازه گيري افت فشار درطول برج و فلوبتر جهت تنظيم دبي آب مي باشد. با توجه به قابليت هاي ياد شده فوق امكان بررسي تاثير پارمترهاي عملياتي شامل دبي و دماي آب و هوا، بر عملكرد و راندمان خنك سازي ميسر مي گردد.

 

دستگاه استخراج جامد- مايع Extraction Solid - Liquid

سيستم فوق جهت عمليات جدا سازي جامد – مايع مورد استفاده قرار مي گيرد. دو عملكرد پيوسته و غير پيوسته بر روي اين سيستم قابل پياده سازي است. بررسي تأثير دماي حلال بر راندمان جدا سازي با توجه به امكان گرم نمودن حلال در مخزن اصلي ميسر مي باشد. سيستم شامل يك دستگاه تقطير جهت باز يابي مجدد حلال مي باشد. از ساير قابليتهاي اين دستگاه مي توان به قابليت انتخاب نحوه حركت سيال در طول ستون جدا سازي اشاره كرد. اين دستگاه در شرايط فعلي براي جدا سازي روغن از دانه هاي روغني با استفاده از حلال متيلن كلرايد به كار برده مي شود.

 

تقطیر، در واقع ، جداسازی فیزیکی برشهای نفتی است که اساس آن ، اختلاف درنقطه جوشهیدروکربنهای مختلف است. هر چههیدروکربن سنگینتر باشد، نقطه جوش آن زیاد است و هر چه هیدروکربن سبکتر باشد، زودتر خارجمی‌شود. اولین پالایشگاه تاسیس شده در جهان ، در سال 1860 در ایالت پنسیلوانیایآمریکا بوده است. نفتخام ، از کوره‌های مبدل حرارتی عبور کرده، بعد از گرم شدن وارد برجهای تقطیرشده و تحتفشار ودما به دو صورت از برجها خارج می‌شود و محصولات بدست آمده خالص نیستند. انواع برجهایتقطیر در زیر توضیح داده می‌شوند.

برجهای تقطیر با سینی کلاهکدار

در برجهای تقطیر با سینی کلاهکدار ، تعدادسینیها در مسیر برج به نوع انتقال ماده و شدت تفکیک بستگی دارد. قطر برج و فاصلهمیان سینی‌ها به مقدارمایع وگاز که در واحد زمان از یک سینی می‌گذرد، وابسته است. هر یک از سینی‌های برج ، یک مرحلهتفکیک است. زیرا روی این سینیها ، فاز گاز و مایع در کنار هم قرار می‌گیرند و کارانتقال ماده از فاز گازی به فاز مایع یا برعکس در هر یک از سینی‌ها انجام می‌شود. برای اینکه بازدهی انتقال ماده در هر سینی به بیشترین حد برسد، باید زمان تماس میاندو فاز و سطح مشترک آنها به بیشترین حد ممکن برسد.


مبلغ قابل پرداخت 18,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 297

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما