محل لوگو

آهن


آهن از نظر شیمیایی عنصری بسیار فعال است که با اکسیژن واکنش میدهد و واسطه های را ایجاد میکند که باعث تخریب سلولی ویا تغییرDNA میشود .

aبرای جلوگیری از اثرات مخرب اکسیداتیوی ‚ آهن باید در پیوند قوی پروتئین ها باشد.

آهن در واکنش های اکسیداسیون و احیا شرکت میکند.

vمتابولیسم آهن پیچیده است زیرا این عنصر در بسیاری از جنبه های زندگی مثل : vعملکرد سلولهای قرمز خون vفعالیت میوگلوبین vفعالیت بسیاری از آنزیم های هم وغیر هم دخالت دارد . vو به علت خصوصیات اکسیداسیون و احیا vدر انتقال تنفسی اکسیژن و دی اکسید کربن vجزء فعال سیتوکروم های درگیر در فرایند تنفس سلولی تولید انرژی (ATP) vدر عملکرد ایمنی واعمال شناختی نقش دارد . vپیشگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن در دنیا از اهمیت بالایی بر خوردار است.

از دو طریق عمل میکند :

1)در ریه ها هم حاوی آهن با اکسیژن ترکیب میشود

2)در بافت ها هم اکسیژن را آزاد , دی اکسید کربن را برداشت کرده و فقط در ریه ها آزاد میکند.

میوگلوبین = پروتئین حاوی هم است و بعنوان منبع اکسیژن در داخل عضلات عمل میکند.

 

در تولید اکسیداتیوی ATP در داخل میتوکندری ، بسیاری از آنزیمهای حاوی آهن هم و غیر هم دخالت دارند

برخی از داروهای نامحلول در آب و ملکولهای آلی درونزا توسط سیستم سیتو کروم P-450 در کبد به ترکیبات محلول در آب تبدیل می شوند که می تواند به صفرا ترشح و سپس دفع می گردد .

üآهن برای باکتری ها مورد نیاز است . üریبونوکلئوتید ردوکتاز که آنزیم محدود کننده در سنتز DNA می باشد حاوی آهن است . üکمبود آهن روی ایمنی هومورال و سلولی اثر دارد .

دو پروتئین پیوند کننده آهن یعنی ترانسفرین د رخون و لاکتوفرین در شیر مادر با پیوند آهن مانع از دسترسی MO که برای تکثیر خود نیاز به آهن دارد می شود ، این Pr در برابر عفونت حفاظت ایجاد می کند .

?فقر آهن زودرس در کودکان


مبلغ قابل پرداخت 18,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 334

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما