محل لوگو

بررسي سازه ها شخص القايي صدا وسيما جمهوري اسلاي ايران بر مخاطبان ( بر اساس نظريه سازه هاي شخصي جورج كلي)


چكيده تحقيق:

اهميت رسانه هاس جمعي از همان آغاز انتشار نخستين روزنامه ها در يونان باستان همواره در كانون توجه نويسندگان و گردانندگان آنها و دغه دغه خاطر سياستمداران و حكام آن زمان بوده و تاكنون نيز ادامه دارد.تلويزيون نيز به عنوان يكي از بزرگترين و پردامنه ترين رسانه همواره توجه جامعه شناسان و ارتباط گران، سياستمداران و..... دوم خود معطوف داشته است موضوع اصلي، بررسي سازه ها شاخص ايفاي صدا وسيما است. سازه شخصي يكي از نظريه ها، جورج كلي ( 1967-1905) مي باشد. سازي نحوة‌نگاه كردن فرد به رويدادهاي موجود در دنيايي دوست به عبارت ديگر سازه فرضيه اي عضلاني است كه براي توضيح يا تعبير رويدادهاي زندگي ساخته مي شود. ما طبق اين انتظار كه سازه هايمان واقعيت هاي زندگي رزمره را پيش بيني خواهندكرد و آنها را توضيح خواهند داد، رفتار مي كنيم همانند دانشمندان ، همواره اين فرضيه ها را آزمايش مي كنيم، ما رفتار خود را بر پاية سازه هايمان قرار مي دهيم و آثار آن را ارزيابي مي كنيم.

براي بررسي سازه هاي القايي صدا وسيما در اين تحقيق طي بررسي هاي مختلف و مطالعه تعداد 15 سازة مختلف درك تصور مي كنم صدا و سيما در جهت القاي آنها در مخاطبان در داخل كشور انجام مي دهد را انتخاب كردم و آن را داخل جدول 4 گزينه اي با گزينه هاي موافقم، تا حدودي موافقم، مخالفم، و نظري ندارم قرار دادم و با تأييد استاد اين پرسشنامه ها در 100 نفر از دانشجويان به تحصيل در دانشگاه آزاد اسلامي واحد رودهن دارم و از آنها خواستم تا به مناسب ميل و نظر خود به سوالات پاسخ دهند.

روش آماري كه در اين تحقيق مورد استفاده قرار گرفت روش خي دو X2 بود.

پس از بررسي هاي انجام گرفته شده شخص گرد يرك سازه هاي ( توهم توطئه) (تهاجم فرهنگي) مورد قبول اكثريت آراء بدست آمده بود و اين سازه ها و فرضيه هاي مربوط به آن مورد پذيرش قرار گرفت.

 

فصل اول

 

مقدمه:

تأثيري پذيري مخاطبان از محتواي پيمامهاي وسايل ارتباط جمعي اعم از مطبوعات، راديو، سينما، علي الخصوص تلويزيون سابقه اي ديرينه و همراه پيدايش آنها دارد. از همان آغاز انتشار نخستين روزنامه ها در يونان باستان ( آكتاديورنا وآكتاسناتوس) همواره ميزان و نحوه اثر گذاري آنها بر خوانندگان ودريافت گنندگان مطالب آنها در كانو توجه نويسندگان و گردانندگان آنها و دغه دغه خاطر سياستمداران و حكام آن زمان بوده است ميزان و كيفيت تأثيرات رسانه هاي جمعي علي الخصوص تلويزيون به عنوان بزرگترين و پردامنه تري رسانه همواره با توجه جامعه شناسان، ارتباط گران، سياستمداران و ....به خود معطوف داشته است.

افزايش پژوهشهاي ارتباطي با ابعاد وسيعتر و موضوعات دير گاهي را تقويت كرد كه بر مبناي آن رسانه جمعي به وضع اجتماعي- فرهنگي، سطوح نيازها و خصوصيات شخصيتي مخاطبانشان ذي نفوذ و تأثير گذار و تأثير آنها ممكن است غير مستقيم، نامحسوس، طولاني و نيز تحت اشعاع ساير عوامل تقويت كننده يا تضعيف كننده اين فراينند باشد،

بسياري از صاحب نظران انتقاد گر جديدي ، نسبت عملكرد مثبت و بهنجار رسانه هاي جمعي ابراز ترديد كرده اند آنها بر اين باورند كه وسايل ارتباط جمعي من جمله تلويزويون مثل هر نهاد اجتماعي ديگري داراي كاركردهايي آشكار و مغاير با نيازهاي واقعي مخاطبان نيز به دنبال دو رشته باشد و به ابراز تهاجم فرهنگي و الت دست صاحبان قدرت و ثروت تبديل شود.

با سروري اجمالي بر مباحث مطرح شده در برخي از منابع مي توان نتيجه گرفت كه در تأثير پذيري مخاطبان از وسايل ارتباط جمعي عوامل زيادي دخيل هستند كه مي تواند تأثيرات آنها را افزايش يا كاهش دهد و حتي خنثي كند. بنابراين در مورد ميزان و چگونگي تأثير گذاري بر مخاطبان نمي توان اظهار نظر قطعي كرد كه رسانه ها قدرت تأثير گذاري نامحدود و جادويي دارد و يا تأثيرات آنها ناچيز و محدود است.

مطالعه و پژوهش در روستاي شناخت ويژگيهاي فرهنگي- اجتماعي، و ..... مخاطبان گام نخست براي پيام سازان و گردانندگان رسانه هاي جمعي است.


مبلغ قابل پرداخت 26,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 320

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما